|
Inquirers
探究する人 |
Their natural
curiosity has been nurtured.
They have acquired the
skills necessary to conduct
purposeful, constructive
research. They actively
enjoy learning and their
love of learning will be
sustained throughout their
lives.
好奇心にあふれ、探求と調査のためのスキルを身につけている。自主的に学ぶことができる。生涯にわたって学ぶことを積極的に楽しむことができる。
|
|
Knowledgeable
知識のある人 |
They explore concepts, ideas
and issues that have local
and global significance. In
so doing, they acquire
in-depth knowledge and
develop understanding across
a broad and balanced range
of disciplines.
地域や地球規模の重大な問題や事柄について、常に考えている。広くバランスのとれた学問領域について理解と知識を深めている。
|
|
Thinkers
考える人 |
They exercise initiative in
applying thinking skills
critically and creatively to
recognize and approach
complex problems, and make
reasoned, ethical decisions.
複雑な問題を認識し立ち向かうために、批判的かつ創造的に思考し、理性的で倫理的な決断を導き出せる。
|
|
Communicators
コミュニケーションできる人 |
They
understand and express ideas
and information confidently
and creatively in more than
one language and in a
variety of modes of
communication. They work
effectively and willingly in
collaboration with others.
様々な言語やコミュニケーションの手段を使って、考えや情報を理解し、自信を持って創造的に表現できる。まわりの人たちと進んで協力し合い、効果的にものごとに取り組むことができる。
|
|
Principled
正義感のある人 |
They act with
integrity and honesty, with
a strong sense of fairness,
justice and respect for the
dignity of the individual,
groups and communities. They
take responsibility for
their own actions and the
consequences that accompany
them.
誠実かつ正直で、公平な考えと道義感を持ち、まわりの人々や地域社会を尊重して行動することができる。自分の行動とその結果に責任を持つことができる。
|
|
Open-minded
心をひらく人 |
They
understand and appreciate
their own cultures and
personal histories, and are
open to the perspectives,
values and traditions of
other individuals and
communities. They are
accustomed to seeking and
evaluating a range of points
of view, and are willing to
grow from the experience.
自分の歴史や文化を理解し、尊重し、他の人々や地域社会の持つ伝統、価値観、視点に
心をひらくことができる。常に色々な人の意見に耳をかたむけ、検討し、それらの経験から成長しようとしている。
|
|
Caring
思いやりのある人 |
They show
empathy, compassion and
respect towards the needs
and feelings of others. They
have a personal commitment
to service, and act to make
a positive difference to the
lives of others and to the
environment.
ほかの人の気持ちや必要としていることに共感し、尊重し、慈愛を示すことができる。まわりの人々の生活や環境をよくするために、個人的に関わり、積極的に行動し奉仕し続ける。
|
|
Risk-takers
挑戦する人 |
They approach
unfamiliar situations and
uncertainty with courage and
forethought, and have the
independence of spirit to
explore new roles, ideas and
strategies. They are brave
and articulate in defending
their beliefs.
不慣れな状況や不確実性に、勇気と気構えを持って望むことができる。今までにない、方策、考え、役割を試そうとする自立的な精神を持っている。恐れず自分の信念を明言することができる。
|
|
Balanced
バランスのとれた人 |
They
understand the importance of
intellectual, physical and
emotional balance to achieve
personal well-being for
themselves and others.
自分とまわりの人々が幸せな生活おくるためには、知・情・体がいずれも大切であることを理解している。
|
|
Reflective
振り返ることができる人 |
They give thoughtful
consideration to their own
learning and experience.
They are able to assess and
understand their strengths
and limitations in order to
support their learning and
personal development.
思慮深く自分自身の学習や経験を見つめ直すことができる。自分の学びや成長を支えるために長所と限界を理解し、評価することができる。 |